ستاد اجرایی بخش كشاورزی در استان تشكیل می شود
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، 'علی اكبر شعبانی فرد' روز یكشنبه در شورای آب و كشاورزی استان مركزی در اراك افزود: طبق مصوبه هیات وزیران و به دستور رئیس جمهوری آیین نامه این ستاد مطابق با كل كشور تهیه و در اختیار اعضای آن در استان قرار گرفته است.

وی اظهار كرد: افزایش بهره وری در كشاورزی و منابع طبیعی، اصلاح درآمدها و مصارف، حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان این بخش، پرداختن به زیر ساخت های آب و خاك و تسهیلات پولی و مالی از جمله موارد مورد تاكید در این آیین نامه است.

شعبانی فرد بیان كرد: با توجه به آیین نامه این ستاد، استاندار و رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان به ترتیب به عنوان رییس و دبیر این ستاد معرفی شده اند و سایر اعضای آن از دیگر دستگاه های مرتبط با این بخش تشكیل می شود.

استاندار استان مركزی توضیح داد: تعیین خط مشی ، تهیه و تصویب برنامه ها و نظارت بر روند اجرای آنها، حد نصاب های اراضی واگذاری در منطقه و شهرستان، تصمیم گیری در خصوص تامین و تخصیص آب مورد نیاز و اولویت بندی در پرداخت اعتبارات تملك دارایی و تسهیلات بانكی از وظایف ستاد اجرایی كشاورزی است.

وی خاطر نشان كرد: تامین زیر ساخت های لازم، آماده سازی اراضی، پیگیری تامین اعتبار و هماهنگی با دستگاه های مربوطه، اطلاع رسانی محلی در ارتقا دانش بهره برداران و رفع موانع و مشكلات در اجرای طرح ها از دیگر موضوعات مهم این ستاد است.

استاندار استان مركزی تاكید كرد: برگزاری كارگاه ها و گردهمایی های آموزشی و ترویجی، جمع آوری گزارش عملكرد و پیشرفت طرح ها، پیگیری امور مربوط به اراضی و منابع طبیعی و آبخیزداری، تامین زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان این بخش باید از سوی این ستاد مورد توجه قرار گیرد.

شعبانی فرد یادآور شد: شركت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان طبق این آیین نامه موظف هستند نسبت به تامین آب مورد نیاز طرح ها اقدام كنند.

وی اضافه كرد: طبق ضوابط این آیین نامه معادل 25 درصد از آب صرفه جویی شده توسط روش های نوین آبیاری به بهره برداران جهت توسعه فعالیت های كشاورزی اختصاص خواهد یافت.

استاندار استان مركزی ادامه داد: این استان دارای بیش از یكهزار و 800 میلیارد ریال اعتبار در بخش كشاورزی است كه با توجه به طرح های در دست اجرا قابل افزایش است.

شعبانی فرد عنوان كرد: نرخ سود تسهیلات كشاورزی بین چهار تا هفت درصد است كه نسبت به نوع طرح و مدت زمان اجرای آن میزان بازپرداخت و سهم آورده بهره برداران متفاوت است.

وی گفت: عملكرد شركت های آب، برق، گاز و مخابرات، اوقاف و امور خیریه، مدیریت های مختلف حوزه كشاورزی اعم از باغبانی، دامپروری، زراعی و منابع طبیعی و آبخیزداری و بانك های عامل باید مورد بازبینی قرار گرفته و تصمیمات جدید در خصوص هر حوزه در این ستاد اتخاذ شود.

در این نشست تعیین شد مدیران و روسای دستگاه های مربوطه اقدامات مهم خود را در زمینه ستاد اجرایی كشاورزی استان گزارش داده و نسبت به رفع مشكلات و ضعف های احتمالی هر حوزه بحث و تبادل نظر شود.ك/2

8149/507





:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: